In de huidige samenleving worden steeds meer winkelpanden gedwongen de deuren te sluiten voor een onbepaalde periode. Deze situatie kan enkel negatief uitpakken voor de winkeleigenaren, als er geen verdere handelingen plaats zullen vinden om nog winst te maken. Het wordt winkels lastig gemaakt om het hoofd boven water te houden in deze situatie. Om nog enigszins winst te maken, stappen veel winkels over naar de online verkoop van de aangeboden producten. Het bereik van de online wereld is vele malen groter dan een pand, mits de website bekend is onder de mensen. Om deze naamsbekendheid een boost te geven, is het verstandig gebruik te maken van reclame. Reclame biedt de winkel de mogelijkheid de betreffende winkel een grotere bekendheid te geven onder de mensheid. Waarom biedt reclame via de radio de grootste voordelen? Wegzappen Televisiekijkers staan bekend als de zappers, in tegendeel tot de radioluisteraars. Zelfs tijdens een reclameblok zullen de luisteraars in veel gevallen trouw wachten tot de zender weer terugkeert met de nieuwste informatie of meest recent uitgebrachte nummers. De radio heeft de laagste reclameontwijking; een situatie waarin de luisteraar tijdens de reclame afhaakt. Dit is een onverwachte situatie, aangezien de radio schikt over een groot publiek bereikt, dat hoogstwaarschijnlijk te verklaren is, doordat gratis radio luisteren mogelijk is. Kortom; de radio zal de grootste kans bieden dat de reclameboodschap daadwerkelijk aankomt. Creatieve mogelijkheden De radio creëert, aan de hand van teksten, een eigen wereld, waarbij de verbeelding de wereld sticht. Hierbij zal de reclame niet tot stand komen aan de hand van dure fotoshoots of opnames op een exotisch eiland, maar zal enkel een sterke tekst voldoende zijn om de interesse van de luisteraar te wekken. Dynamisch medium Radio schikt over een jonge en verfrissende eigenschap. Door de ontspannende context zal de luisteraar snel openstaan voor een onbekende boodschap. Het medium biedt een ontspannende context, waardoor de luisteraar makkelijker openstaat voor de boodschap. De radio biedt de grootste kans, ten opzichte van de andere media, de grootste kans om bij een lage mate van aandacht alsnog de boodschap over te brengen. Tijdens de radio luisteren is het niet mogelijk de oren te sluiten voor reclameboodschappen. |
http://radioluisteren.be |